"Гроші досі пір не повернули": туристка розповіла про неприємний випадок з туром до Єгипту

П'ятниця 25 грудня 2020 13:07
"Гроші досі пір не повернули": туристка розповіла про неприємний випадок з туром до Єгипту
Фото: Відпочинок в Єгипті (booking.com)

Що туристам варто знати про страховку від невиїзду

Під час пандемії українські туристи нерідко стикаються з тим, що давно заплановані тури раптом скасовуються, навіть коли поїздка повністю або частково оплачена.

Подібна ситуація нещодавно сталася в однієї із туристок. Киянка Ірина Сергєєва запланувала поїздку до Єгипту на листопад цього року, але тур не відбувся. Про цей випадок вона розповіла РБК-Україна.

"Як відомо, з осені перед поїздкою в Єгипет треба здавати ПЛР-тест на коронавірус. Звичайно, я пішла здавати тест, він виявився негативним. COVID-19 у мене не підтвердили. На момент здачі тесту ніяких симптомів хвороби у мене теж не було, але пізніше температура різко піднялася до 39 градусів. Ні про який відпочинок я вже не думала. Пізніше виявилося, у мене була пневмонія", - згадує вона.

"Менеджер сказав, що гроші навряд чи повернуть"

За словами туристки, як тільки вона захворіла, відразу ж повідомила туркомпанію, що не зможе полетіти.

"Там поставилися з розумінням, але гроші так і не повернули. Я спілкувалася з різними менеджерами компанії. Спочатку мені сказали, що вартість частково відшкодують. Але, мабуть, потім вивчили мою ситуацію детальніше. І вже інший менеджер сказав, що гроші навряд чи повернуть. Якби у мене була страховка від невиїзду, то вона допомогла б, і я змогла б повернути більшу частину коштів", - говорить Ірина Сергєєва.

"Гроші досі пір не повернули": туристка розповіла про неприємний випадок з туром до ЄгиптуФото: Туристка не змогла повернути гроші за оплачений тур до Єгипту (booking.com)

Вона додає: страховка від невиїзду становить за ціною 5-10% від усієї вартості туру, але допомагає повернути кошти, якщо хтось із туристів захворів.

"Сподіваюся, моя ситуація допоможе комусь, і туристи звернуть увагу на те, що страховку ігнорувати не варто. Особливо в невизначені часи пандемії. Турагенцію я не звинувачую, адже такі правила існують практично в усіх компаній при бронюванні туру", - говорить вона.

Ми вирішили дізнатися в експерта, в яких ситуаціях допомагає страховка від невиїзду, і коли вона не працює. А також - як туристу застрахувати себе від ризиків і повернути гроші, якщо відбулося скасування туру.

Що таке страховка від невиїзду

На думку багатьох експертів, у таких ситуаціях часто допомагає страховка від невиїзду. Що це таке і від яких ризиків може допомогти - РБК-Україна розповідає Леся Самаріна - адвокат, керівник Дніпровського офісу ЮФ "Ілляшев та Партнери".

"Страхування від невиїзду - це страхування фінансових ризиків, пов'язаних зі скасуванням/зміною термінів туристичної поїздки. Вона дозволяє застрахованій особі отримати відшкодування фактично понесених витрат (вартості авіаквитків, проживання, екскурсії та інших послуг) у разі неможливості здійснення подорожі, а також усіх додаткових витрат, які виникають у разі зміни терміну перебування в турі", - пояснює фахівець.

"Гроші досі пір не повернули": туристка розповіла про неприємний випадок з туром до ЄгиптуФото: Страховка від невиїзду допомагає відшкодувати кошти за авіабілети, проживання, екскурсії та інші послуги (Facebook.com/airportkiev)

За її словами, договір страхування від невиїзду можна оформити під час бронювання туру за умови, що до дати початку туру залишилося не менше 14 днів. Скористатися страховкою від невиїзду можливо після повної оплати туру.

"Найчастіше, крім стандартного набору страхових ризиків, даний вид страхування охоплює ризики, пов'язані з погіршенням стану здоров'я дітей до 14 років, які вимагають стаціонарного або амбулаторного лікування під наглядом батьків. Також покриває ризики, пов'язані з неможливістю здійснити поїздку у зв'язку з захворюванням на COVID-19, при наявності лабораторно підтвердженого результату тесту, зробленого у сертифікованій державній лабораторії", - додає Леся Самаріна

Укладаючи такий договір страхування, турист захищає себе при виникненні таких ситуацій:

травми, хвороба або смерть застрахованих осіб;

травми, хвороба або смерть членів сім'ї застрахованих осіб;

присутність застрахованих осіб на судових засіданнях;

виплата матеріальної шкоди застрахованим особам при аварії (як варіант – ДТП), пожежі, протиправних діях будь-яких третіх осіб або стихійне лихо;

неможливість приїзду через стихійне лихо, аварії або протиправні дії будь-яких третіх осіб;

відмова у візі при в'їзді застрахованим особам або їх супутникам.

Страховка не покриє витрат через закриття кордонів

Буває, з різних причин не можуть летіти маленькі діти, літні батьки. Страховка від невиїзду мінімізує ризики, говорить Олена Бойко, співзасновник "Travel Professional Group".

"Але під неї не підпадають ситуації, коли хтось не летить просто так, тому що перехотів летіти. Потрібні вагомі причини. Повинні бути докази у вигляді довідок, інших документів. Наприклад, це може бути довідка про хворобу", - додає Олена.

Проте всі істотні умови викладені в договорі страхування тієї чи іншої страхової компанії, які можуть суттєво відрізнятися, зазначає Леся Самаріна.

"Є випадки, коли у відпустку їде родина – батьки з дітьми. Батьки отримали позитивні результати тестів на COVID-19, діти – негативні. Діти не можуть поїхати відпочивати без батьків, але страхова компанія компенсує вартість туру лише для застрахованих з позитивним результатом тесту, тому має повне право відмовити у компенсації вартості поїздки дітей, оскільки так було передбачено договором", - пояснює вона.

"Гроші досі пір не повернули": туристка розповіла про неприємний випадок з туром до ЄгиптуФото: Страховим випадком може не бути запізнення на запланований рейс або затримка у видачі в'їзної візи застрахованій особі (pixabay.com)

Також варто враховувати й те, що страховим випадком може не бути відмова у видачі візи. Це діє, наприклад, при порушенні туристом правил отримання візи, а також у разі надання туристом неправдивої інформації.

"Ще варто звернути увагу на те, що страховим випадком може не бути викрадення особистих документів туриста, запізнення на запланований рейс або затримка у видачі в'їзної візи застрахованій особі або його супутнику", - говорить юрист.

Найчастіше компенсація можлива тільки при настанні страхового випадку з самим мандрівником, але не покриває скасування поїздки через зовнішні фактори: закриття кордонів, скасування авіаперельотів, банкрутство готелів та авіакомпаній, стихійних лих.

Вартість страховки від невиїзду становить орієнтовно 1-3% від вартості туру і повністю себе виправдовує в нинішніх умовах пандемії, вважає Леся Самаріна.

"Однак вкрай важливо уважно вивчити договір страхування, щоб чітко розуміти, які саме події покриваються страховкою, щоб грамотно убезпечити себе від фінансових ризиків", - підсумовує вона.

Нагадаємо, раніше ми писали, що криється за низькою ціною авіаквитків, які пропонують авіакомпанії.

Також повідомлялося, що буде з цінами на авіаперельоти взимку під час карантинних обмежень.

Читайте РБК-Україна в Google News

Точки зору
On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся