Експерт розповів, чи варто чекати підвищення цін на номери в українських готелях при бронюванні через всесвітньо відомий сервіс
Через прийнятий минулого року Закон 1525-IX (4184), який вводить 20% податок на електронні послуги компаній-нерезидентів, сервіси Booking.com для українців з 1 січня мають обкладатися ПДВ.
Про це розповіли експерти у коментарі TRAVEL РБК-Україна.
На початку лютого 2022 року українські готелі отримали рахунки за січень без урахування українського ПДВ. В результаті чого деякі готельєри припустили, що Booking взагалі не стане дотримуватися нового українського закону "Про податок на Google".
Але буквально пару днів тому компанія з Нідерландів все-таки запитала у користувачів податкову інформацію, яка може свідчити про те, що її послуги подорожчають на 20%.
Про це в коментарі РБК Україна повідомили в редакції медіа-проекту “zhelezniy.com і надали скріншот, який підтверджує запит податкового статусу готелю.
За словами експертів, так само вже зробили багато іноземних компаній-платників українського ПДВ. Наприклад, послуги Google і Facebook вже подорожчали на 20% для користувачів з України.
Стандартна комісія Booking для українських готелів становила 15%. Деякі готелі платили інтернет-гігантові трохи більше (наприклад, 18%), щоб підвищити помітність у видачі системи бронювання.
"Зараз ця комісія має зрости на 20%. Таким чином, замість 15% готелі будуть платити 15% і ПДВ на суму комісії (15% * 0.2). Тобто у такому випадку зростання комісії складе 3%. Разом - 18%", - пояснив РБК-Україна представник редакції Олександр Мостовий.
Фото: Що буде з цінами на готелі в Україні при бронюванні через Booking? (скріншот з сайту Booking.com)
Якщо готель вибере привілейований тариф, то зростання комісії буде пропорційно вищим. У разі ставки 18% її зростання складе 18% * 0.2 = 3.6%. Разом-21.6%.
Чи варто чекати підвищення цін в готелях при бронюванні через Booking.com після введення ПДВ?
"З одного боку, Booking заявляє на своєму сайті про "гарантію кращої ціни", яка прописана в договорах з готелями й має забезпечувати паритет цін між системою бронювання і прямими зверненням в готель. І завдяки цій "гарантії", на перший погляд, всі нові витрати мають лягти на плечі готелів", — пояснив Олександр Мостовий.
Але за фактом в Україні значна частина готелів тою чи іншою мірою порушує дане правило, уточнив експерт:
"В Україні Booking періодично блокує частину порушників. Але решта - продовжують відкрито завищувати ціну на розмір комісії в розрахунку на те, що за рахунок авторитетності та активної реклами сервісу постояльці, що бронюють через сервіс, готові платити більше", — уточнили в редакції видання.
У підсумку з введенням ПДВ більшість явних або неявних порушників цінового паритету можуть підвищити прайс для клієнтів сервісу на розмір ПДВ. Тобто приблизно на 3-3.6% від загальної суми бронювання.
"Водночас для багатьох готелів, які дотримуються паритету цін, зростання витрат на 3-3.6% є істотним у розрізі бізнес-планування. Тому в умовах нашого ринку з великою ймовірністю подібні об'єкти теж незначно підвищать ціни для всіх клієнтів (а не тільки для клієнтів Booking)",- додав експерт.
Фото: Готель в Одесі (скріншот з сайту Booking.com)
Наприклад, якщо частка Booking у клієнтському портфелі готелю, що дотримується паритет цін, становить 50%, то для компенсації зростання витрат йому досить підняти цінник на 1.5%.
"Таким чином, проживання в готелях України з введенням ПДВ на онлайн-послуги нерезидентів з великою ймовірністю стане дорожчим, але середнє зростання цін виявиться у межах 3%", — пояснив він.
Зазначимо, що прес-служба Booking.com не відповіла на запит РБК-Україна про плани введення ПДВ і не уточнила механізм його оплати. Тому в розрахунках, наведених у матеріалі, ми виходимо з того, що ПДВ для українських користувачів буде стягуватися за таким самим принципом, як і в сусідніх країнах.
Нагадаємо, раніше ми писали, чому в українських готелях не працює формат "все включено".