Європа переживає справжній "залізничний ренесанс" - замість дорогих і довгих авіаперельотів пасажири обирають поїзди. Найближчим часом буде запущено близько 40 нових напрямків, які з'єднають міста Європи й охоплять Україну.
РБК-Україна розповідає, які нові маршрути, включно з українськими, з'являться найближчим часом.
Відновлення інтересу до подорожей поїздом у Європі спричинило появу десятків нових та амбітних залізничних проєктів. Йдеться про створення мережі "Європейського метро" та нічних спальних поїздів, що з'єднають понад 100 міст.
Найамбітнішою ініціативою став проєкт 21st Europe "Starline", який експерти вже охрестили "Європейським метро". Це загальноєвропейська залізнична мережа, що має працювати за принципом лондонського метро, але на величезних відстанях.
Ключові цілі та маршрути "Starline":
Нічні спальні поїзди переживають справжній ренесанс. Вони не лише екологічні, але й дозволяють мандрівникам економити на готелях. Зимовий нічний поїзд у Центральній Європі почне курсувати вже з 14 грудня. Він з'єднає Польщу, Австрію, Словаччину, Угорщину та південну Німеччину.
Поїзд буде відправлятися з Перемишля з зупинками в Жешуві, Кракові та Катовіце, далі він попрямує до Чехії та Австрії, зупиняючись у Відні, Лінці, Зальцбурзі та Мюнхені. Частина вагонів буде від'єднана в Богуміні (Чехія), щоб продовжити шлях до Братислави та Будапешта.
Це новий залізничний маршрут, що сполучає сім європейських міст на 15 зупинках, і вже частково працює.
Маршрут пролягає з Брюсселя до Венеції, зупиняючись в таких містах, як Ейндховен, Кельн, Мюнхен, Інсбрук та Верона. Найдешевші квитки починаються від 99 фунтів стерлінгів (119 євро) за 21-годинну поїздку. Перший рейс відправився зі станції 5 лютого.
Берлінський стартап Nox створює мережу спальних поїздів, яка має з'єднати понад 100 європейських міст до 2035 року.
У розкладі такі популярні міста, як Амстердам, Копенгаген, Мілан, Париж, Варшава, Франкфурт та Брюссель. Пасажири зможуть обирати між одномісними (від 67 фунтів стерлінгів / 79 євро) та двомісними (від 127 фунтів стерлінгів / 149 євро) окремими номерами. Nox планує запустити перший маршрут ще до 2027 року. А до 2035 року компанія хоче поєднати 100 європейських міст.
Прямий нічний поїзд EuroNight має бути запущений наприкінці весни 2026 року. Маршрут цього потяга - від Базеля (Швейцарія) до Копенгагена (Данія) та Мальме (Швеція). Поїзд має курсувати тричі на тиждень з 15 квітня 2026 року.
Новий конкурент Eurostar: Gemini Trains
Компанія Gemini Trains у партнерстві з Uber планує кинути виклик монополії Eurostar на тунель під Ла-Маншем вже з 2029 року. Воротами на континент стане Стратфорд Інтернешнл. Планують рейси до Парижа, Лілля та Брюсселя, а потім розширять діяльність до Кельна, що відкриє ворота до Німеччини та Східної Європи.
Маршрут п'ятьма країнами за 40 євро
Спальний поїзд з Варшави до Рієки (Хорватія) вже курсує (з сезонними перервами) і є першим маршрутом, що охоплює п’ять європейських країн.
Маршрут - зі столиці Польщі до хорватського прибережного міста Рієка, відомого своїми пляжами та замками. Квитки починаються від 40 фунтів стерлінгів (близько 40 євро).
Нова євроколія (залізниця європейського стандарту" вже почала діяти в Україні. Першу ділянку відкрили в Ужгороді й тепер є прямі маршрути до Братислави, Будапешта та Відня. Наступним стане Львів і євроколія поєднає велике українське місто з Європою.
Також євроколія найближчим часом з'явиться на Волині. Нові сполучення дозволять українцям подорожувати без пересадок і є частиною інтеграції транспортної системи України до європейського простору. З часом можна буде подорожувати з України потягом по всій Європі.
Вас може це зацікавити:
Під час написання матеріалу були використані такі джерела: аналітичні центри, компанії Gemini Trains та Nox, Metro, Starline, EuroNight, The Local