ua en ru

Готель переплутали, рейс скасували, багаж зник: як швидко вирішити будь-яку проблему у відпустці

Готель переплутали, рейс скасували, багаж зник: як швидко вирішити будь-яку проблему у відпустці Як діяти, якщо під час подорожі сталася проблема (фото: Getty Images)

Подорожі мають приносити приємні емоції, нові враження і знайомства. Але іноді відпочинок затьмарюють непередбачувані ситуації - втрата багажу, скасовані рейси, плутанина в аеропорту чи в готелі.

З якими проблемами найчастіше стикаються туристи і як їх швидко вирішувати, аби відпочинок не був зіпсований, розповіла для РБК-Україна директорка туристичної агенції "Полечу, куди хочу!" Наталія Якименко.

Не можуть знайти табличку приймаючої сторони в аеропорту

Прилетіли в аеропорт, а людини з табличкою, яка б мала зустріти - нема. Відповідно немає водія і можливості дістатися до пункту призначення.

Рішення У пам'ятці туриста завжди є номер приймаючої сторони або водія. Варто подзвонити й уточнити місце зустрічі. Представники зазвичай стоять одразу після виходу з аеропорту з табличкою з прізвищем чи логотипом компанії.

Поселили не в той номер

При поселенні у готелі з'ясувалося, що номер не відповідає категорії у ваучері. За словами експертки, така ситуація трапляється як правило в країнах Африки та Азії. Іноді готель вимагає додаткову оплату в кращий номер (який насправді і було заброньовано агенцією).

Рішення. Показати ваучер на рецепції. Якщо ситуація не вирішується - звернутися до агента або приймаючої сторони.

Скасування, перенесення або затримка рейсу

Перенесення, затримка або взагалі скасування рейсу - це те, що не просто псує настрій, а й ще збиває усі плани. Зміна рейсу, на жаль, розповсюджена практика, особливо на рейсах європейських лоукостів через страйки працівників авіакомпаній.

Рішення. Якщо тур куплено через агенцію - туристів інформують і пропонують альтернативи. Якщо квиток куплений самостійно, авіакомпанія у кабінеті користувача пропонує зміну рейсу або повернення коштів.

Запізнення на пересадку

Рейс затримали і як наслідок - турист не встигає на стиковий переліт. Ситуація, яка може викликати паніку.

Рішення. Якщо квитки суміжні, авіакомпанія зобов'язана надати найближчий рейс і компенсувати витрати (готель, харчування). Не варто хвилюватись через трансфер, оскільки транспортні компанії орієнтуються саме на час прильоту рейсів і завжди відстежують зміни у графіку. Плюс агенція додатково повідомить партнера про новий час прильоту.

Втрата багажу

Ви в аеропорт прилетіли, а от ваша валіза з рейсом чомусь не прибула.

Рішення. Відразу звернутися в Lost & Found в аеропорту та оформити PIR (Property Irregularity Report). З цим документом авіакомпанія розшукує багаж або компенсує витрати. Зберігайте посадковий талон та багажну бірку.

Ранній приліт, а номер ще не готовий

Туристи приїжджають зранку, але заселення зазвичай з 14:00. Іноді це навіть 15:00 або 16:00 (кожен готель може сам встановлювати час заселення та виселення гостей).

Рішення. Можна залишити багаж у готелі й скористатися інфраструктурою (басейн, ресторан). Якщо важливо одразу заселитися, варто замовити ранній check-in ще під час бронювання.

Пізній виїзд

І проблема навпаки - потрібно звільнити номер зранку, о 10:00 або 12:00, а рейс тільки ввечері.

Рішення. Замовити late check-out (зазвичай за додаткову плату). Якщо готель не може надати номер, він зазвичай пропонує кімнату для багажу й можливість скористатися душем перед виїздом.

Страхові випадки

Негаразди зі здоров'ям, на жаль, трапляються і можна захворіти під час відпустки або потребувати медичної допомоги.

Рішення. Відразу телефонувати у страхову (важливо оформлювати туристичну страховку при кожній подорожі, незалежно від напрямку). У лікаря потрібно взяти чек та виписку з діагнозом для подальшої компенсації з боку страхової компанії. Варто пам’ятати, що хронічні хвороби, сонячні опіки, зубний біль чи випадки в стані алкогольного сп’яніння страховкою не покриваються.

Зміна часу вильоту чартера назад

Час зворотного рейсу змінюється, тому туристи скаржаться на втрату дня відпочинку.

Рішення. Варто бути готовим до такої ситуації у випадку подорожі чартерним рейсом, адже туроператори мають право змінювати час у межах доби. Якщо зміна більша - можна вимагати компенсацію за втрачений час чи додаткові витрати (трансфер, готель).

Ремонт чи будівництво поруч із готелем

Приїхали на відпочинок і з'ясували, що прямо біля готелю триває ремонт або будівництво, про яке не попередили.

Рішення. Одразу звернутися на рецепцію й зафіксувати скаргу. Якщо умови проживання суттєво порушені - вимагати зміну номера або компенсацію. Якщо питання не вирішується - звертатися через агента або туроператора.

"Найпоширеніші проблеми у подорожах - це не трагедія, а радше випробування для сервісу. Головне - не панікувати. Ми завжди поруч із клієнтами: підкажемо, куди звернутися, допоможемо зв’язатися з приймаючою стороною чи авіакомпанією. Наше завдання - щоб туристи відчували підтримку та турботу в будь-якій ситуації. Адже подорож має залишити тільки гарні спогади", - резюмує Наталія Якименко.