Проти туристів стали заводити кримінальні справи
Готелі в Таїланді почали судитися з гостями за погані відгуки. Туристам загрожують великі штрафи за публікацію критики в інтернеті, повідомляє VICE World News.
З початку пандемії в країні стався другий такий конфлікт між об'єктами розміщення і туристами. Курорти подають позови на клієнтів і вимагають публічних вибачень або величезні суми компенсації за шкоду репутації.
Зараз одній з туристок загрожує судовий позов за те, що вона залишила негативний відгук про готель, раніше інший мандрівник опинився за гратами.
Які відгуки про готелі загрожують покаранням в Таїланді і як проблему оцінюють правозахисники – в матеріалі TRAVEL РБК-Україна.
Готель "Ozone" розташований неподалік від національного парку Кхауяй. Ця гірська туристична локація знаходиться поблизу столиці Бангкок, тому її часто відвідують. У парку, який є об'єктом Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, свого часу знімали епізоди фільму Леонардо Ді Капріо "Пляж".
Фото: Туристи в національному парку (thainationalparks.com)
19 грудня гостя готелю на ім'я Кхінг висловила невдоволення своїм розкішним номером. У своєму огляді на сайті Agoda туристка назвала курорт "занадто дорогим" і таким, що не виправдав очікувань. Через деякий час вона видалила свій коментар.
"Номер не виглядав таким новим, як у рекламі. Я не могла зателефонувати на ресепшн зі своєї кімнати, тому мені довелося спускатися самій. Співробітники нічної зміни були не дуже послужливі, хоча деякі були ввічливі", - написала Кхінг.
Вона додала, що номер був брудним, а вид з номера був "звичайним", в порівнянні з іншими готелями поблизу.
Спочатку готель опублікував на Agoda коротке вибачення. Але пізніше керівництво, схоже, передумало - гості надіслали офіційне повідомлення з вимогою видалити відгук і опублікувати публічне вибачення в п'яти газетах тайською мовою протягом семи днів або виплатити велику компенсацію.
"Курорт зажадав негайно видалити відгук, інакше вона повинна буде платити курорту 50 000 тайських бат (1500 доларів США) в день як компенсацію і 3 мільйони (90 000 доларів США) за шкоду", - написав адвокат туристки, додавши, що в іншому випадку їй загрожує кримінальна справа.
Зараз справа знаходиться на розгляді, і невідомо, чи планує Кхінг виконувати вимоги.
Справа Кхінг є другим у своєму роді в Таїланді, де наклеп розглядають як кримінальну, а не цивільну справу. Навіть якщо критика буде правдивою або обґрунтованою, це не захистить від судового позову в Таїланді.
В аналогічному інциденті, який стався у вересні 2020 року, інший готель на острові Ко Чанг погрожував судовим позовом американському туристу Веслі Барнсу. Він багаторазово залишав негативні відгуки про готель на TripAdvisor та інших туристичних сайтах. А в одному коментарі написав про "рабство" в цьому закладі.
Фото: Популярний курортний острів (unsplash.com/flowdzine-creativity)
Після скарги на наклеп американця заарештували і він провів вихідні у в'язниці. Звинувачення проти Барнса зняли після того, як він приніс публічні вибачення, в яких визнав, що його "занесло".
Але TripAdvisor розмістив на своїй сторінці попередження про готель.
"Цей готель або особи, пов'язані з цим готелем, подали кримінальні звинувачення проти користувача TripAdvisor у зв'язку з тим, що мандрівник писав і розміщував онлайн-відгуки. В результаті рецензент провів час у в'язниці", - йдеться в першому такого роду попередженні на сайті.
У попередженні також говорилося, що можливо, готель здійснював свої законні права відповідно до місцевого законодавства, проте туристи повинні бути проінформовані про такий випадок при плануванні поїздок.
Коментуючи справу Кхінг, заступник директора Human Rights Watch в Азії Філ Робертсон відзначив проблематичний характер законів про кримінальну відповідальність за наклеп у Таїланді, де юридичні переслідування використовують для припинення законної критики.
"Немає абсолютно ніякого виправдання неприйнятним спробам власників цього курорту піддати цензурі критичний огляд свого сайту", - сказав він.
Він також закликав Agoda та інші туристичні сайти перешкоджати власникам готелів і курортів, які вдаються до судових позовів проти гостей і мандрівників.
"На жаль, тільки тоді, коли такі власники готелів, як цей, зрозуміють, що їхній бізнес постраждає через такі дії, вони, нарешті, припинять", - сказав він.
Нагадаємо, ми писали про 10 найпопулярніших в Instagram пляжів світу.
Також ми розповідали, які країни для відпочинку оберуть українці в новому сезоні.