Штрафи і в'язниця. У Таїланді готелі судяться з гостями через негативні відгуки
Проти туристів стали заводити кримінальні справи
Готелі в Таїланді почали судитися з гостями за погані відгуки. Туристам загрожують великі штрафи за публікацію критики в інтернеті, повідомляє VICE World News.
З початку пандемії в країні стався другий такий конфлікт між об'єктами розміщення і туристами. Курорти подають позови на клієнтів і вимагають публічних вибачень або величезні суми компенсації за шкоду репутації.
Зараз одній з туристок загрожує судовий позов за те, що вона залишила негативний відгук про готель, раніше інший мандрівник опинився за гратами.
Які відгуки про готелі загрожують покаранням в Таїланді і як проблему оцінюють правозахисники – в матеріалі TRAVEL РБК-Україна.
90 тисяч доларів і вибачення в газетах за відгук про "брудний" номер
Готель "Ozone" розташований неподалік від національного парку Кхауяй. Ця гірська туристична локація знаходиться поблизу столиці Бангкок, тому її часто відвідують. У парку, який є об'єктом Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, свого часу знімали епізоди фільму Леонардо Ді Капріо "Пляж".
Фото: Туристи в національному парку (thainationalparks.com)
19 грудня гостя готелю на ім'я Кхінг висловила невдоволення своїм розкішним номером. У своєму огляді на сайті Agoda туристка назвала курорт "занадто дорогим" і таким, що не виправдав очікувань. Через деякий час вона видалила свій коментар.
"Номер не виглядав таким новим, як у рекламі. Я не могла зателефонувати на ресепшн зі своєї кімнати, тому мені довелося спускатися самій. Співробітники нічної зміни були не дуже послужливі, хоча деякі були ввічливі", - написала Кхінг.
Вона додала, що номер був брудним, а вид з номера був "звичайним", в порівнянні з іншими готелями поблизу.
Фото: Номер в готелі поблизу парку (booking.com)
Спочатку готель опублікував на Agoda коротке вибачення. Але пізніше керівництво, схоже, передумало - гості надіслали офіційне повідомлення з вимогою видалити відгук і опублікувати публічне вибачення в п'яти газетах тайською мовою протягом семи днів або виплатити велику компенсацію.
"Курорт зажадав негайно видалити відгук, інакше вона повинна буде платити курорту 50 000 тайських бат (1500 доларів США) в день як компенсацію і 3 мільйони (90 000 доларів США) за шкоду", - написав адвокат туристки, додавши, що в іншому випадку їй загрожує кримінальна справа.
Зараз справа знаходиться на розгляді, і невідомо, чи планує Кхінг виконувати вимоги.
Перший випадок критики готелю закінчився в'язницею
Справа Кхінг є другим у своєму роді в Таїланді, де наклеп розглядають як кримінальну, а не цивільну справу. Навіть якщо критика буде правдивою або обґрунтованою, це не захистить від судового позову в Таїланді.
В аналогічному інциденті, який стався у вересні 2020 року, інший готель на острові Ко Чанг погрожував судовим позовом американському туристу Веслі Барнсу. Він багаторазово залишав негативні відгуки про готель на TripAdvisor та інших туристичних сайтах. А в одному коментарі написав про "рабство" в цьому закладі.
Фото: Популярний курортний острів (unsplash.com/flowdzine-creativity)
Після скарги на наклеп американця заарештували і він провів вихідні у в'язниці. Звинувачення проти Барнса зняли після того, як він приніс публічні вибачення, в яких визнав, що його "занесло".
Але TripAdvisor розмістив на своїй сторінці попередження про готель.
"Цей готель або особи, пов'язані з цим готелем, подали кримінальні звинувачення проти користувача TripAdvisor у зв'язку з тим, що мандрівник писав і розміщував онлайн-відгуки. В результаті рецензент провів час у в'язниці", - йдеться в першому такого роду попередженні на сайті.
У попередженні також говорилося, що можливо, готель здійснював свої законні права відповідно до місцевого законодавства, проте туристи повинні бути проінформовані про такий випадок при плануванні поїздок.
Фото: Перед плануванням поїздки радять читати відгуки туристів (unsplash. com/sara-dubler)
"Бізнес готелів постраждає від таких дій", - правозахисник
Коментуючи справу Кхінг, заступник директора Human Rights Watch в Азії Філ Робертсон відзначив проблематичний характер законів про кримінальну відповідальність за наклеп у Таїланді, де юридичні переслідування використовують для припинення законної критики.
"Немає абсолютно ніякого виправдання неприйнятним спробам власників цього курорту піддати цензурі критичний огляд свого сайту", - сказав він.
Він також закликав Agoda та інші туристичні сайти перешкоджати власникам готелів і курортів, які вдаються до судових позовів проти гостей і мандрівників.
"На жаль, тільки тоді, коли такі власники готелів, як цей, зрозуміють, що їхній бізнес постраждає через такі дії, вони, нарешті, припинять", - сказав він.
Нагадаємо, ми писали про 10 найпопулярніших в Instagram пляжів світу.
Також ми розповідали, які країни для відпочинку оберуть українці в новому сезоні.